Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Εστία:
Newspaper website Website







Recognized text:
και το κάθε τμήμα ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
Διευθυντής (1898-1918)
ΑΧΙΛΛΕΎΣ Α. ΚΎΡΟΥ
(1918-1950)
ΚΥΡΟΣ Α. ΚΥΡΟΥ
(1918-1974)
ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
(1974-1997)
ΑΛΕΞΗΣ ΖΑΟΥΣΗΣ
(1997-2015)
Πέμπτη
25 Ιανουαρίου 2024
Γρηγορίου ἀρχιεπ. Κων/πόλεως τοῦ Θεολόγου (Ναζιανζηνού)
Πανσέληνος | Ἀνατολή ἡλίου 7.35΄ - Δύσις ἡλίου 5.40
ΟΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ τῆς κυβερνητικῆς ρυθμίσεως γιά τούς γάμους τῶν ὁμοφυλοφίλων
γνωρίζουν πολύ καλά τήν ἀντίθεση τῆς κοινωνίας πρός αὐτήν. Καί ἀπαντοῦν μέ ἐπινοήματα περί δικαιωμάτων, ἐνῷ ἕνα πολύ
σοβαρό ἐπιχείρημα τό ὁποῖο προβάλλουν,
εἶναι ὅτι ὁ νομοθέτης πρέπει να προηγεῖται
τῆς κοινωνίας καί νά τήν καθοδηγεῖ, νά τήν
«σύρει» νά ἀποδεχθεῖ ρυθμίσεις. Καί τό
ἐρώτημα εἶναι μέχρι ποῦ; Σέ αὐτό οἱ κυβερνῶντες δέν μποροῦν νά ἀπαντήσουν,
ἀφοῦ καί γιά τούς πλέον ἐγκρίτους νομικούς αὐτό ἀποτελεῖ ἐρώτημα καί ἀντικείμενο προβληματισμοῦ.
Ἐξαιρετικῶς ἀποκαλυπτική εἶναι ἡ παρέμβασις ἐπί τοῦ θέματος τῆς εἰσαγγελέως
1 ogroly
ΕΣΤΙΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΣ • ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1876
Ἄρειος Πάγος: «Μέχρι ποῦ μπορεῖ
νά σύρει τήν κοινωνία ὁ νομοθέτης;»
S SUCK
AT CORDON
Ἀφορολόγητο,
ἐπιδόματα
γάμου καί
μητρότητος καί
γονικές ἄδειες
στούς ΛΟΑΤΚΙ
Λεπτομέρειες στήν σελ. 3
Αἴσθησις ἀπό τήν παρέμβαση τῆς εἰσαγγελέως τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου Γεωργίας Ἀδειλίνη σέ ἐκδήλωση
τοῦ «Κύκλου Ἰδεῶν» Βενιζέλου γιά τόν γάμο τῶν ὁμοφύλων ζευγαριῶν – Διετύπωσε «προβληματισμό» μέ ἀφορμή
τήν ἐπισήμανση Κουμάντου περί «διαλεκτικῆς σχέσεως νομοθέτη – κοινωνίας», ἡ ὁποία «κάπου τόν καθοδηγεῖ»
ΠΕΝΝΙΕΣ
ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ
ΠΕΡΙΕΡΓΑ
τοῦ Ἀρείου Πάγου κ. Γεωργίας Ἀδειλίνη, ἡ
ὁποία ὡμίλησε γιά τήν διαλεκτική σχέση
τοῦ νομοθέτη μέ τήν κοινωνία. Σέ ἐκδήλωση τοῦ «Κύκλου Ἰδεῶν» τοῦ κ. Εὐάγ. Βενιζέλου γιά τόν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων ἐξέθεσε τόν προβληματισμό της, τονίζοντας τά
ἀκόλουθα:
«Μᾶς ἔλεγε ὁ (καθηγητής) κ. Κουμάντος γιά μιά διαλεκτική σχέση ἀνάμεσα
στό νομοθέτη καί τήν κοινωνία. Μέσα βέβαια στο πλαίσιο τό συνταγματικό. Ὁ νομοθέτης φορές ἀκολουθεῖ τήν κοινωνία, τήν
παρακολουθεῖ, δηλαδή τα κοινωνικά φαινόμενα, καί ἔρχεται να μεταρρυθμίσει, παραδείγματος χάριν, ἐμπορία ὀργάνων, βλέπεις
μιά ρύθμιση γιά ἐμπορία ὀργάνων νομοθετιΕὐρωπαϊκή ἔρευνα:
Μόνον τό 25,63%
τῶν Ἑλλήνων
ἐμπιστεύεται
τήν Κυβέρνηση
Λεπτομέρειες στήν σελ. 4
HALAMA
• Ὁ Πάπας Φραγκίσκος ὑπερησπίσθη χθές τό
κρασί, λέγοντας ὅτι εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ καί πηγή
χαρᾶς γιὰ ὅσους τό πίνουν. Ἀπευθυνόμενος σέ Ἰταλούς οινοπαραγωγούς, εἶπε ὅτι ὁ Θεός τούς ἐνεπιστεύθη γιά νά καλλιεργήσουν σταφύλια, γιατί «μέ
τήν εὐαισθησία καί τήν εἰλικρίνειά μας τά κάνουμε
πραγματική πηγή χαρᾶς». Ὡστόσο, δέν παρέλειψε νά στείλει καί τό περιβαλλοντικό μήνυμα, ὅτι
πρέπει οἱ καλλιεργητές νά σέβονται το περιβάλλον
ἀλλά καί τούς ἐργαζομένους καί νά ἐνθαρρύνουν
τίς ὑγιεινές συνήθειες καταναλώσεως. Ἡ Ἰταλία ἔχει
ἀντιταχθεῖ στις προτάσεις να γίνουν ὑποχρεωτικές οἱ προειδοποιήσεις γιά τήν ὑγεία στὰ ἀλκοολοῦχα ποτά σέ ὁλόκληρο τήν Ε.Ε., ἀφοῦ ἡ Ἰρλανδία ἔλαβε τήν ἔγκριση τῆς Κομμισσιόν νά υἱοθετήσει τό μέτρο. Ἡ κίνησις τῆς Ἰρλανδίας, θά ὁδηγήσει στην τοποθέτηση προειδοποιητικῶν ἐτικεττῶν
γιά τήν ὑγεία στίς φιάλες κρασιοῦ, μπίρας καί οἶνοπνευματωδῶν ποτῶν ἀπό τό 2026.
• Ὁ 43χρονος Ἰνδός Ρόχαν Μποπάνα εἶναι τό καλλίτερο παράδειγμα ὅτι ὁ ἐπιμένων νικᾶ. Εἶναι πλέον ὁ γηραιότερος ἀθλητής στήν ἱστορία τοῦ παγκοσμίου τέννις πού θά ἀνέβει στην πρώτη θέση
διεθνῶς, μετά τήν πρόκρισή του για πρώτη φορά
στὰ ἡμιτελικά τοῦ διπλοῦ ἀνδρῶν στο Australian
Open τῆς Μελβούρνης. Ὁ Μποπάνα μαζί μέ τόν
Αὐστραλό Μάτ᾿ Ἔμπντεν ἐνίκησαν μέ 6-4, 7-6 (5)
τούς Γκονζάλες/Μελτένι, καί ὁ Ἰνδός τήν ἄλλη ἑβδομάδα θά σκαρφαλώσει στό Νο 1 τῆς παγκοσμίου
κατατάξεως στο διπλό ἀνδρῶν.
Η Ἡ εἰσαγγελεύς τοῦ Ἀρείου Πάγου
κ. Γεωργία Ἀδειλίνη.
ΑΤΤΙΚΗ. Αἴθριος καιρός μέ μετρίους δυτικούς ἀνέμους. Θερμ. ἕως 17β.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Αἴθριος καιρός. Ἄνεμοι βόρειοι ἰσχυροί. Θερμ.ἕως 14β.
Τό συμπέρασμα εἶναι ἁπλό. Η Κυβέρνηση θέλει
τήν Εκκλησία ὑπάλληλό της. Εάν μιλᾶ, νά τάσσεται
ὑπέρ της. Ἄν δέν τάσεται ὑπέρ της, νά σιωπᾶ. Μπορεῖ νά ἔχει ἄποψη καί νά τήν διατυπώνει στίς ἀκροΜόνον γιά 19 ἡμέρες
ἐπαρκοῦν οἱ μισθοί!
ΠΑΝΩ ΑΠΟ ἕνα στά δύο νοικοκυριά (53,7%) ἐκτιμᾶ
ὅτι ἡ κατάστασίς του θά ἐπιδεινωθεῖ τό 2024, ὅπως προκύπτει ἀπό τήν ἔρευνα τοῦ Ἰνστιτούτου Μικρῶν Ἐπιχειρήσεων τῆς ΓΣΕΒΕΕ γιά τό εἰσόδημα καί τίς δαπάνες διαβιώσεως τῶν νοικοκυριῶν τό 2023. Πάνω ἀπό 7
στά 10 νοικοκυριά (72,7%) ἐδήλωσαν ὅτι οἱ αὐξήσεις
τῶν τιμῶν στά τρόφιμα τά ἐπηρέασαν περισσότερο, σέ
βαθμό νά ἀναγκασθοῦν νά μειώσουν δαπάνες γιά ἄλλες
Λεπτομέρειες στήν σελ. 2
κή. Τί σημαίνει αὐτό; Ὅτι γίνεται στήν κοινωνία αὐτό, ὑπάρχει αὐτό τό κοινωνικό φαινόμενο, πάει ὁ νομοθέτης καί τό ρυθμίζει.
Ὁ γάμος τοῦ Μήτσου μέ τόν Τάκη
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ τῆς Ἑλλάδος δέν δικαιοῦται νά ἔχει τάσεις τῶν κοινοβουλευτικῶν ἐπιτροπῶν μέχρι καί
ἄποψη γιά ἐπιλογές τῆς πολιτείας πού δέν ἀποτε- ὁ τελευταῖος Εξωραϊστικός Σύλλογος τῆς χώρας,
λοῦν θεολογικές ἀπόψεις. Αὐτό εἶπε grosso modo. ἀλλά ἡ Ἐκκλησία ὄχι! Ὅπως μοῦ εἶχε πεῖ κάποτε ὁ
χθές ὁ Πρωθυπουργός στην συνεδρίαση τοῦ Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, κάποιοι θέλουν τήν
Υπουργικοῦ Συμβουλίου. Θά ἦταν εἰλικρινέστε- Ἐκκλησία σάν τά ἀκριβά «σερβάν», πού τά βάζαμε
ρος ἄν ἔλεγε ὅτι ἡ Ἐκκλησία δικαιοῦται νά ἔχει ἄπο- παλαιότερα στις προθῆκες τῶν βιτρινῶν στα σπίτια
ψη ἀκόμη καί γιά ζητήματα πού ἀφοροῦν θεολογι- γιά νά χαζεύουν, χωρίς νά τά ἀγγίζουν, οἱ ἐπισκέκές ἀπόψεις, ἀρκεῖ νά συμφωνεῖ μέ τήν Κυβέρνηση. πτες. Εάν ὁ γάμος δέν εἶναι καί θεολογικό ζήτημα,
Διότι, ὅταν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης εἶπε μία καλή τότε πρέπει νά μᾶς ἐξηγήσει ὁ Πρωθυπουργός γιακουβέντα, πού ταίριαζε μέ τά κυβερνητικά σχέδια τί ἔχει τοποθετήσει τήν εἰκόνα τῆς μάνας Παναγίτοῦ γάμου τῶν ὁμοφύλων, ἡ Κυβέρνηση καί τά φι- ας πίσω ἀπό τήν καρέκλα του στό Μαξίμου; Ἄν πιλικά της μέσα τήν ὑποδέχθηκαν μέ ἀνακούφιση. Μέστεύει ὅτι ὁ γάμος δέν εἶναι καί θεολογικό ζήτημα,
ζήτω. Πανηγυρικά. Τότε ἡ Ἐκκλησία μποροῦσε νά θά εἶχε ἐνδιαφέρον νά μάθουμε γιατί φορᾶ σταυρό
ἔχει ἄποψη. Ὅταν, ἐπίσης, ὁ ἀρχηγός τῆς ἀξιωμα-στό στέρνο καί μᾶς τόν ἀποκαλύπτει ὅταν πηγαίνει
τικῆς ἀντιπολίτευσης, Στέφανος Κασσελάκης, ὑπαι- στίς παραλίες τό καλοκαίρι; Ἔχουν αὐτά τά σύμβονίχθηκε δημοσίως ὅτι ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης λα κάποια ἐπίδραση στήν σκέψη του ἤ μήπως μᾶς
Βαρθολομαῖος μπορεῖ καί νά συμφωνεί μαζί του γιά τά δείχνει γιά φιγούρα;
τόν γάμο, οἱ δηλώσεις αὐτές ἔτυχαν ἐκτεταμένης
δημοσιότητας. Πάλι κανείς δέν ἔθεσε ζήτημα νομιμοποίησης τῆς συμμετοχῆς τῆς Ἐκκλησίας στόν
δημόσιο διάλογο. Ἡ εἰκαζόμενη ἄποψη τοῦ μέχρι
χθές σιωπηλού Πατριάρχη ἦταν ἐκσυγχρονιστική.
Πεφωτισμένου ἀνδρός. Βόλευε.
ου μέχρι καί ἀρχές Μαρτίου, θά κόβονται οι παραδοσιακές «βασιλόπιτες», μέ τά
«φλουριά», μέ τόν ἱερέα νά τίς
εὐλογεῖ, ψάλλοντας τό τροπάριο τοῦ Μεγάλου Βασιλείου καί μέ τά μικρά ή μεγάλα
«πάρτυ» πού ἀκολουθοῦν.
Καμμιά φορά, λέει ὅμως, προηγεῖται
τῆς κοινωνίας καί τήν τραβάει πρός τά
μπρός, ἦταν τότε πού γινόντουσαν αὐτές οἱ
μεγάλες
ἀλλαγές καί τό θέμα καί ὁ προβλημείου μπορεῖ».
ματισμός εἶναι αὐτό, τό μέχρι ποῦ ὁ νομοθέτης μπορεῖ νά τραβήξει την κοινωνία; Μπορεῖ νά τή φτάσει μέχρι ποῦ; Κάπου τόν καθοδηγεῖ, δηλαδή, αὐτό δέν ρωτήσατε; Ποῦ
να φτάσουμε;»
Στόν δέ σχολιασμό τῆς συντονιστρίας τῆς συζητήσεως: «Ὁ νομοθέτης πολλές φορές μπορεῖ νά τραβήξει, ἀλλά αὐτή
τοῦ Μανώλη Κοττάκη
Εἶπε, ὅμως, καί κάτι ἀκόμη ἐνδιαφέρον ὁ κύριος Μητσοτάκης στούς ὑπουργούς του. Μέ τόν γάμο «προσθέτουμε δικαιώματα σε κάποιους, χωρίς
νά ἀφαιροῦμε δικαιώματα σε πολλούς». Ἐνδιαφέρουσα ἄποψη. Δοξάζει τήν ἀτομική ἐπιλογή, ὑποβιβάζει τήν ὀργανωμένη κοινωνία. Μέ αὐτή τήν λογική, ἄς νομιμοποιήσει αὔριο καί τήν ἐλεύθερη χρήσῃ τῶν ναρκωτικῶν. Δέν ἀφαιρεῖ δικαίωμα ἀπό κανέναν. Οὔτε ἐνοχλεῖ κανέναν. Ἄς νομιμοποιήσει καί
Συνέχεια στην σελ. 3
Ἡ Ρωσσία προσφεύγει
στόν ΟΗΕ
Κατηγορεῖ τήν Οὐκρανία γιά τήν κατάρριψη
μεταφορικοῦ ἀεροσκάφους μέ 74 νεκρούς
Μόσχα.-Ἄμεσος ἦταν ἡ ἀντίδρασις τῆς ρωσσικῆς
κυβερνήσεως στην συντριβή μεταγωγικοῦ ἀεροσκάφους της στήν εὐρυτέρα περιοχή τῆς πόλεως Μπελγκορόντ. Ἡ Μόσχα ἐζήτησε κατεπείγουσα σύγκληση
τοῦ Συμβουλίου Ἀσφαλείας τῶν Ἡνωμένων Ἐθνῶν.
Συνέχεια στην σελ. 5
ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
τοῦ Δημήτρη Καπράνου
Ἡ σημασία τῆς «βασιλόπιτας» γιά τήν κοινωνία
«Κι ἄλλη βασιλόπιτα; Ἀμάν, σέ πόσες πρέπει νά πᾶμε;» εἶναι ἕνα ἀπό
τά ἐρωτήματα πού τίθενται σε όλους εκείνους πού
(μᾶς) ἔρχονται προσκλήσεις
γιά τήν «κοπή τῆς βασιλόπιτας» διαφόρων φορέων,
ὀργανισμῶν καί ἑταιρειῶν. Δέν εἴμαστε ἀπό ἐκείνους
Ἀπό τά μέσα τοῦ Ἰανουαρί- πού βαρυγκομοῦν. Ἀντιθέτως, φροντίζουμε να είμαστε παρόντες σέ ὅσες τελετές
αὐτοῦ τοῦ εἴδους μᾶς καλοῦν.
Κι αυτό γιατί θεωροῦμε που
λύ σημαντικές γιά ἐμᾶς, τούς
Ἕλληνες ὀρθοδόξους, αὐτές
τις στιγμές. Εἶναι ἕνα ἀπό
τά ἔθιμα πού κρατοῦν ζωντανές κάποιες ἀπό τίς παραδόσεις, σέ μία εποχή πού
ή πολλή «προοδευτικότητα» μᾶς ἔχει κάνει νά ἀπομακρυνθοῦμε ἀπό ὅλα ἐκεῖνα τὰ
στοιχεία πού διατηροῦν καί
προσέχουν τις λεπτομέρειες
οἱ ὁποῖες (πρέπει νά) χαρακτηρίζουν τήν ζωή μας.
ADHNAN
Ἡ κοπή τῆς βασιλόπιτας
εἶναι σπονδή στήν οἰκογένεια,
Συνέχεια στην σελ. 4
εἶναι μιά ἰσορροπία πολύ δύσκολη, ἀλλά
δέν εἶναι ὑποχρεωμένος νά ἔρχεται ἀπό
πίσω ἀλλά μπορεῖ νά λειτουργήσει καί
καθοδηγητικά, δέν μπορεῖ ὅμως νά κάνει
κάτι ἐντελῶς ἁλματικό», ἡ κ. Ἀδειλίνη
προσέθεσε μέ νόημα: «Μέχρις ἑνός σηἈριθμ. φύλ. 42761
Ἔτος 147ον
Τιμή 1,5 €
, Ἐνῷ, λοιπόν, ἡ ἔγκυρη νομικός, ἡ
εἰσαγγελεύς τοῦ Ἀρείου Πάγου προβληματίζεται, κάποιοι στήν Κυβέρνηση νομίζουν
ὅτι κατέχουν ὅλες τίς ἀπαντήσεις καί τήν
ἀπόλυτη γνώση. Καί ἄς βλέπουν ὅτι ἀδυνατοῦν νά πείσουν ὄχι μόνον τά μέλη τῆς
κοινοβουλευτικῆς τους ὁμάδος ἀλλά ἀκόμη καί μέλη τοῦ ὑπουργικοῦ συμβουλίου.
Συνέχεια στην σελ. 3
nd npwen popd
ΕΣΤΙΑ
ESTIA
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ
Ἐπελαύνουν οἱ δυνάμεις
τῆς Δεξιᾶς ἐν ὄψει
Εὐρωεκλογῶν
WARSAW
Την Κυριακή 28/01 με την
EXAOXIE THE KYRAKJ1z
ΕΣΤΙΑ
ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΖΕΡΒΑΣ
ΕΣΤΙΑ
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ
Η απάντηση στην προπαγάνδα της Αριστεράς
τον ένδοξο αρχηγό του ΕΔΕΣ και πολέμαρχο
της Εθνικής Αντίστασης
Ιωαννινα Αθανασοπούλου
ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΖΕΡΒΑΣ
ἀλήθειες και ψέματα
Η προπαγάνδα του ΕΑΜ-ΕΛΛΕ
γιὰ τὸν ἡγέτη τοῦ ΓΛΕΣ
VARSAW
(σελ. 5)
Φωνές στή σιωπή
τοῦ Ἀ. Π. Δημόπουλου
ΦΩΝΗ ΠΡΩΤΗ, λακωνική καί σαφής
– σέ μία ἀπό τίς ὁμιλίες του στήν που
λιτεία τοῦ New Hampshire στίς προκριματικές ἐκλογές γιά τήν ἀπόκτηση τοῦ χρίσματος τοῦ Ρεπουμπλικάνικοῦ Κόμματος γιά τίς προεδρικές
ἐκλογές τοῦ προσεχοῦς Νοεμβ
ου στίς Η.Π.Α. ὁ πρώην Πρόεδρος
τῆς χώρας Donald Trump εἶπε, μεταξύ ἄλλων, τό ἑξῆς: «Ἀπόψε, δίνω μιά
ἀκόμα ὑπόσχεση, γιά νά προστατεύσω τούς Ἀμερικανούς ἀπό τήν τυραννία τῶν κυβερνώντων. Δέν πρόκειται νά ἐπιτρέψω ποτέ, ὡς Πρόεδρος,
τήν δημιουργία ἑνός ψηφιακοῦ νομίσματος ἀπό τήν Κεντρική Τράπεζα
(CBDC)». Γιατί, γιά ὅσους δέν τό ἔχουν
Συνέχεια στην σελ. 3