Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΤΡΙΤΗ
ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15093
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΗΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Του. Γραφείο
Κ.Τ.Α.
Αριθμός λόγιος
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9772529 029121
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Εκρέμ Ιμάμογλου:
Επικράτησε για δεύτερη
συνεχόμενη εκλογική μάχη
στην Κωνσταντινούπολη
Στον Εκρέμ Ιμάμογλου έχουν πέσει εδώ και
λίγες ώρες τα φώτα της ειδησεογραφίας
όσον αφορά την Τουρκία μετά την επικράτησή του για δεύτερη συνεχόμενη εκλογική
μάχη στον δήμο Κωνσταντινούπολης, έναν
δήμο που αποτέλεσε το προπύργιο του Ρετζέπ
Ταγίπ Ερντογάν. Ο κ. Ιμάμογλου, μάλιστα, δεν
νίκησε οριακά όπως προέβλεπαν οι δημοσκο
πήσεις, αλλά κατήγαγε μια ξεκάθαρη νίκη με
πάνω από 11 μονάδες απέναντι στον εκλεκτό
του κυβερνώντος κόμματος (ΑΚΡ).
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Reuters, ο
Ιμάμογλου με τη νίκη του αυτή αποτελεί πλέον τον βασικό διεκδικητή της ηγεμονίας του
Ερντογάν με την παρατήρηση ότι κατά κάποιο
τρόπο ακολουθεί τα βήματα του σημερινού
προέδρου της Τουρκίας.
Εκτός, δηλαδή, από το ότι και οι δύο έχουν
διατελέσει δήμαρχοι στην Κωνσταντινούπολη,
Ερντογάν και Ιμάμογλου έχουν οικογενειακές
ρίζες στην περιοχή των ανατολικών παραλίων
της Μαύρης Θάλασσας, έχουν αντιμετωπίσει
εμπόδια σε δικαστήρια ενώ στα νιάτα τους
ήταν και οι δύο ικανοί ποδοσφαιριστές.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, μάλιστα, ο
τότε δήμαρχος της Πόλης, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε επισκεφθεί το εστιατόριο με τους
κεφτέδες το οποίο «έτρεχε» ο νεαρός Ιμάμογλου στη συνοικία Γκουνκορέν με τον ίδιο να
περιγράφει για τον μεγάλο πολιτικό αντίπαλό
του ότι «έφαγε κεφτέδες στο εστιατόριό μου.
Δεν πήρα τα χρήματά του. Δεν θα πληρώσει
αυτόν τον λογαριασμό όσο ζει».
Παρά τα κοινά τους στοιχεία, όμως, έχουν και
τεράστιες διαφορές όσον αφορά τον τρόπο
με τον οποίο αντιλαμβάνονται την πολιτική ή,
όπως έχει πει ο ίδιος ο Ιμάμογλου «η ιδεολο
γία μας είναι τελείως διαφορετική».
Ο Ερντογάν μπήκε στην πολιτική με ισλαμικό
κόμμα και από το 2002 έχει μετασχηματίσει
το κοσμικό κράτος εφαρμόζοντας το όραμά
του ενώ αντίθετα ο σημερινός δήμαρχος Κωνσταντινούπολης προέρχεται από το σταθερά
κοσμικό Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP)
στο οποίο εντάχθηκε το 2008 με πρώτη
εκλογική επιτυχία την δημαρχία στην περιοχή
Μπεϊκίντουζου δύο χρόνια αργότερα, το 2010.
Ιδιοκτήτες ακινήτων: Ερχεται μητρώο
δήλωσης για καθαρισμό σε ακάλυπτους
χώρους και βαριά πρόστιμα
Τον κώδωνα του κινδύνου για νέα
πρωτοφανή πρόστιμα από 1.000
φυλάκιση δύο ετών, κρούει η ΠΟΜΙΔΑ
σε ανακοίνωσή της για το μητρώο δήλω
σης καθαρισμού ακαλύπτων χώρων που
νομοθέτησε το υπουργείο Κλιματικής
Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Όπως αναφέρει, παράλληλα με την
άμεση εφαρμογή του «Κανονισμού
Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή
πλησίον δασικών εκτάσεων» του ΥΠΕΝ,
που αφορά ιδιοκτησίες με κατοικίες,
εκκρεμεί και η έναρξη εφαρμογής του
«Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων
Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» που
νομοθέτησε το υπουργείο Κλιματικής
Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας,
με τον νόμο 5075/14.12.2023, ο οποίος
προβλέπει άλλη μια ηλεκτρονική βάση
ετήσιας καταγραφής των υποχρεώσε
ων των ιδιοκτητών οικοπέδων κατά την
αντιπυρική περίοδο.
Η ΠΟΜΙΔΑ σημειώνει ότι μέχρι στιγ
μής δεν έχει εκδοθεί η σχετική εφαρμοστική εγκύκλιος, δεν έχει ανοίξει η
σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν
έχει γίνει η παραμικρή καμπάνια ενημέρωση των πολιτών, αλλά ούτε οποιαδήποτε διαβούλευση μαζί της.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η
ΠΟΜΙΔΑ, το πρόβλημα είναι ότι η τήρη
ση του νέου αυτού «Μητρώου» ακινήτων,
που προστίθεται στη σειρά των ήδη ισχυουσών καταγραφών (Εθνικό Κτηματολόγιο, Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου,
Δήλωση ακινήτων στο Ε9 Ηλεκτρονική
Βάση Κανονισμού Πυροπροστασίας),
συνοδεύεται από πρωτοφανή χρηματικά
πρόστιμα από 1.000 έως 54.000 ευρώ
και φυλάκιση δύο χρόνων.
Η νέα αυτή νομοθετική ρύθμιση αφορά
ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή
υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπόν
ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε
περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σε περιοχές εντός ορίων,
χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,
και σε εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων
από τα όρια των δυο προαναφερόμενων
περιπτώσεων, επιπλέον δε και εκτός σχε
δίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις
που δεν υπάγονται στις διατάξεις της
δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον
δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής
υπηρεσίας,
Καθαρισμός – Συντήρηση
Όλοι αυτοί, με βάση τα προβλεπόμενα
θα πρέπει να προβαίνουν σε καθαρισμό
των προαναφερομένων χώρων από την
1η έως την 30η Απριλίου κάθε έτους, και
στη συντήρησή τους καθ' όλη τη διάρκεια
της αντιπυρικής περιόδου, δηλαδή από
την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου,
για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης
πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
Υποβολή υπεύθυνης δήλωσης
Στη συνέχεια όλοι αυτοί θα πρέπει μέχρι
την 30η Απριλίου κάθε έτους, να προβαίνουν στην υποβολή υπεύθυνης δήλωσης
ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώ
σεων πυροπροστασίας των ιδιοκτησιών
τους στο Εθνικό Μητρώο. Ενώ όπως
αναφέρεται « για την αποτελεσματική
διενέργεια των ελέγχων, ως προς την
τήρηση των υποχρεώσεων του πρώτου
εδαφίου, δημιουργείται ηλεκτρονική
φόρμα καταγγελιών».
1.000 ευρώ πρόστιμο για μη υποβολή
δήλωσης: Σε όσους δεν υποβάλλουν
δήλωση θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000
ευρώ «το κεφάλι», δηλαδή όχι ανά οι
κόπεδο, αλλά από ότι φαίνεται, ανά συ
νιδιοκτήτη. Ταυτόχρονα θα θεωρείται
ότι ο ιδιοκτήτης συναίνεσε να μπει ο
Δήμος να καθαρίσει το οικόπεδο και να
του χρεώσει τα έξοδα του καθαρισμού.
Σημειωτέον ότι η Δήλωση αυτή θα πρέπει να επαναλαμβάνεται μέχρι την 30/4
κάθε επομένου έτους!
Ως 54.000 ευρώ πρόστιμο
και διετής φυλάκιση
για «ψευδή δήλωση»
Για την εξακρίβωση της συμμόρφωσης
των ιδιοκτητών προβλέπονται εντατικοί
έλεγχοι από υπαλλήλους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των Δήμων.
Εναντίον όσων δηλώσουν ψευδώς τον
Απρίλιο ότι καθάρισαν τα οικόπεδά τους
προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως δύο
έτη και βαρύτατο πρόστιμο που φτάνει
έως και τις 54.000 ευρώ. Επειδή όμως
και το αν ο καθαρισμός έγινε σωστά είναι
σχετική έννοια, αλλά και επειδή καθόλη
τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου
θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν συνεχώς αν ξαναβγήκαν χορτάρια κλπ.,
πράγματα διόλου εύκολα για όσους
κατοικούν μακριά από τις ιδιοκτησίες
τους και δεν μπορούν να έχουν συνεχή
εποπτεία, οι ιδιοκτήτες είναι εκτεθειμένοι
στην κρίση των ελεγκτικών οργάνων για
επιβολή εξοντωτικών ποινών και προστί
μων. Με δεδομένο πως δεν υπάρχουν
πολλά συνεργεία που κάνουν αυτή τη
δουλειά, ένας ιδιοκτήτης που μένει για
παράδειγμα στην Αθήνα, και έχει ένα
οικόπεδο στην Κεφαλονιά ή τις Σέρρες,
αναγκαστικά θα πρέπει να βρει, όπως
πρέπει να κάνει κάθε χρόνο, έναν εργάτη
γης να καθαρίσει την ιδιοκτησία του. Ο
ιδιοκτήτης έχει το κεφάλι του... ήσυχο,
αφού έκανε αυτό που λέει ο νόμος. Όμως
το ελεγκτικό όργανο μπορεί να μην είν
ναι ευχαριστημένο από τον καθαρισμό
που έκανε ο εργάτης. Ή αν βρέξει λίγο
παραπάνω και βγουν κάποια χόρτα, ο
ιδιοκτήτης που είναι στην Αθήνα δεν
τα βλέπει, τα βλέπουν όμως οι γείτονες
που κάνουν καταγγελία. Και στις δύο
περιπτώσεις το ελεγκτικό όργανο θα
μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο από 12
έως 54 χιλιάδες ευρώ και μήνυση στον
ανυποψίαστο ιδιοκτήτη για διετή φυλάκιση, για «ψευδή δήλωση»....
Όπως έχουμε εγκαίρως επισημάνει, βασικό στοιχείο για να συμμορφώνονται
οι πολίτες ενός ευνομούμενου κράτους
είναι το να γνωρίζουν ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους, και να έχουν το χρόνο και
την πραγματική δυνατότητα να ανταπο
κριθούν σε αυτές. Στη θεωρία μπορεί να
ισχύει ότι άγνοια νόμου δεν συγχωρείται,
στην πράξη όμως, αν δεν προηγηθεί μια
εκτεταμένη πληροφόρηση των πολιτών
για την σημαντική αυτή υποχρέωση,
αλλά και ατομική ειδοποίησή τους, δεν
νοείται να εφαρμοστεί σε βάρος τους ένα
μέτρο, που θα δημιουργήσει μια ετήσια
«βιομηχανία» προστίμων του χιλιάρικου,
ένα νέο πεδίο δυνητικής διαφθοράς και
μια χιονοστιβάδα ποινικών διώξεων και
βαρύτατων προστίμων επί δικαίων και
αδίκων...
Πολλώ μάλλον όταν δύο υπουργεία νομοθετούν για τον ίδιο σκοπό, ξεχωριστά
μέτρα το καθένα, υποβάλλοντας τους
πολίτες σε μια νέα ατελείωτη ετήσια
γραφειοκρατία, και σε ενέργειες που
είναι εν γνώσει τους, πολύ πέρα από τις
πραγματικές δυνατότητες συμμόρφωσής
τους, με διαφαινόμενο όμως πραγματικό
στόχο της απόσειση της κρατικής και που
λιτικής ευθύνης για ό,τι ήθελε συμβεί...
Έτσι, το «Μητρώο αυτό, ανεξάρτητα
από τις καλές προθέσεις των εμπνευστών του, οι οποίες δεν αμφισβητούνται,
στην ουσία θα αποτελέσει μια ακόμη
«καλοστημένη παγίδα» του κράτους σε
βάρος ενός ασύλληπτα μεγάλου αριθμού
ανυποψίαστων πολιτών σε όλη τη χώρα,
που πρακτικά θα αγνοούν την ύπαρ
ξή του και όλων αυτών των βαρύτατων
υποχρεώσεων και ποινών, χωρίς καμιά
προηγούμενη πρόσκληση σε διαβούλευ
ση από κανένα συναρμόδιο υπουργείο,
χωρίς καμιά ευρείας κλίμακας ενημέρωση του πληθυσμού και ιδιαίτερα των
υπόχρεων εκατομμυρίων ιδιοκτητών...