Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΠΕΜΠΤΗ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΗΧΩ
ΧΡΟΝΙΑ
ΜΑΪΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15120
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τακ. Γραφείο
K.T.A
Αριθμός Άδειας
EADTON
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Ελεύθεροι επαγγελματίες:
Μόνο 31 από 15.765
αμφισβήτησαν το τεκμαρτό
εισόδημα της εφορίας
Μόλις το 0,2% των ελεύθερων επαγγελματι
ών που έχουν υποβάλει τη φορολογική τους
δήλωση, αμφισβητεί το τεκμαρτό εισόδημα
που τους έχει υπολογίσει η εφορία και ζητούν
να περάσουν τη «βάσανο» του φορολογικού
ελέγχου, προκειμένου να αποδείξουν ότι το
πραγματικό τους εισόδημα είναι χαμηλότερο
από το τεκμαρτό.
Από τους 15.765 ελεύθερους επαγγελματί
ες που προσήλθαν μέχρι τώρα στο ετήσιο
ραντεβού με την Εφορία, οι 31 από αυτούς
υπέβαλαν ένσταση για τα τεκμήρια φορολό
γησης. Η τελική εικόνα ωστόσο σύμφωνα με
την ΕΡΤ, θα διαμορφωθεί όταν ολοκληρωθεί
η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από
τους περίπου 730.000 επαγγελματίες και
αυτοαπασχολούμενους.
Πάντως, αποτρεπτικά στην αμφισβήτηση
των τεκμηρίων λειτουργεί το ασφυκτικό
ελεγκτικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο ο
φορολογούμενος θα πρέπει να υποβάλλει στη
φορολογική διοίκηση αναλυτικά στοιχεία για
την περιουσιακή κατάσταση και τις συνθήκες
διαβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του
(τραπεζικούς λογαριασμούς, μετοχές και
κάρτες, θυρίδες, μετρητά και κρυπτονομίσματα, δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο κ.α.)
ενώ η εφορία μπορεί να επεκτείνει τον έλεγχο
σε βάθος πενταετίας και για τα εισοδήματα
από κάθε πηγή καθώς και τα περιουσιακά
στοιχεία.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το αίτημα αμφισβήτησης του τεκμαρτού εισοδήματος, δεν
ακυρώνει αυτόματα το εκκαθαριστικό (με
βάση το τεκμαρτό εισόδημα) και ο φόρος θα
πρέπει να πληρωθεί από τον φορολογούμενο
με το τελικό λογαριασμό να εκδίδεται μετά
την ολοκλήρωση του ελέγχου που μπορεί να
διαρκέσει έως και ένα χρόνο.
ONIAC
95.91
check
check
Arest
194.70
197.56
95.91
95.91
-5.76
101.67
95.91
-97.35
95.91
95.91
-194.70
95.91
95.91
103.41
029145
Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν:
Ανάπτυξη 2,2% το 2024
και 2,3% το 2025 στην Ελλάδα
νάπτυξη στο 2,2% το 2024 και
2,3% το 2025 στην Ελλάδα
και 2,1% τον επόμενο χρόνο αναμένει
η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με
τις εαρινές οικονομικές προβλέψεις,
οι οποίες αναθεωρούν ελαφρώς προς
τα κάτω τις προοπτικές ανάπτυξης σε
σχέση με τις χειμερινές οικονομικές
προβλέψεις.
Παράλληλα η ανεργία το 2024 θα
αγγίξει το το 10,3% και θα μειωθεί
στο 9,7% το 2025, ενώ το δημόσιο
χρέος θα φτάσει φέτος το 153,9% του
ΑΕΠ και θα μειωθεί στο 149,3% το
επόμενο έτος.
Όπως αναφέρει η Κομισιόν, μετά
από μια πολύ ισχυρή ανάκαμψη μετά
την πανδημία, το 2023, η αύξηση του
πραγματικού ΑΕΠ παραμένει υψηλή
στο 2%, πολύ πάνω από το μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό δυναμικό της
Ελλάδας και τον μέσο όρο της ζώνης
του ευρώ. Η οικονομική δραστηριότητα καθοδηγήθηκε από την ιδιωτική
κατανάλωση, η οποία επωφελήθηκε
από την αύξηση του πραγματικού
διαθέσιμου εισοδήματος, από τις
επενδύσεις στις κατασκευές και από
τις καθαρές εξαγωγές.
Η σταδιακή ανάκαμψη της εξωτερι
κής ζήτησης αναμένεται να υποστη
ρίξει την ανάπτυξη των εξαγωγών.
Ωστόσο, η επιταχυνόμενη αύξηση
των επενδύσεων, που έχουν σημαντικό περιεχόμενο εισαγωγών, αναμένεται να προκαλέσει υψηλότερη
ζήτηση εισαγωγών. Έτσι, οι καθαρές
εξαγωγές είναι πιθανό να είναι ουδέ
τερες ως προς την ανάπτυξη και το
έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών
συναλλαγών προβλέπεται να περιοριστεί μόνο μέτρια. Συνολικά, το
ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά
2,2% το 2024.
Το 2025 η οικονομική ανάπτυξη προβλέπεται στο 2,3%. Οι επενδύσεις
αναμένεται να αποκτήσουν περαι
τέρω δυναμική και να καταστούν
βασικός συντελεστής στην αύξηση
της παραγωγής, ενώ οι δαπάνες των
νοικοκυριών είναι πιθανό να υποστηριχθούν περαιτέρω από την αύξηση
του πραγματικού εισοδήματος.
Το 2023, η αγορά εργασίας συνέχισε
να ενισχύεται λόγω της σταθερής
οικονομικής δραστηριότητας, με
το ποσοστό ανεργίας να μειώνεται.
Παρά την υψηλή ακόμη ανεργία,
τα ποσοστά κενών θέσεων αυξάνο
νται, υποδεικνύοντας αυξανόμενες
ελλείψεις στην αγορά εργασίας σε
ορισμένους τομείς. Η απασχόληση
προβλέπεται να αυξηθεί περαιτέρω,
αλλά η αύξηση είναι πιθανό να περιοριστεί από τον κατακερματισμό
της αγοράς εργασίας, ιδίως λόγω
αναντιστοιχιών δεξιοτήτων και από
το χαμηλό ποσοστό δραστηριότητας.
Οι ονομαστικές αποδοχές ανά εργαζόμενο αναμένεται να αυξηθούν με
λιγότερο δυναμικό ρυθμό αλλά να
παραμείνουν σταθερές, υπερβαίνοντας τον πληθωρισμό, ως αποτέλε
σμα της πρόσφατης αύξησης του
κατώτατου μισθού, της αύξησης των
μισθών στο δημόσιο τομέα και της
σύσφιξης της αγοράς εργασίας.
Το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης μειώθηκε από 2,5% του ΑΕΠ
το 2022 σε 1,6% το 2023, κυρίως
λόγω της σταδιακής κατάργησης
των μέτρων που εφαρμόστηκαν για
τον μετριασμό των επιπτώσεων των
υψηλών τιμών της ενέργειας.
Το έλλειμμα του προϋπολογισμού
της γενικής κυβέρνησης προβλέπε
ται να μειωθεί περαιτέρω στο 1,2%
του ΑΕΠ το 2024. Αυτό είναι κυρίως αποτέλεσμα της συγκρατημένης
αύξησης των τρεχουσών δαπανών.
Η πρόβλεψη λαμβάνει υπόψη τη
μεταρρύθμιση της φορολογίας των
αυτοαπασχολούμενων με αύξηση των
εσόδων, η οποία αφενός περιλαμβάνει μείωση της πάγιας εισφοράς κατά
50% στους αυτοαπασχολούμενους
και, αφετέρου, εφαρμόζει ένα ελάχιστο εισόδημα για τους αυτοαπασχολούμενους. Σχεδόν όλα τα μέτρα
ενεργειακής στήριξης πρέπει να κατ
ταργηθούν σταδιακά: μόνο ορισμένα
δευτερεύοντα μέτρα παραμένουν σε
ισχύ μετά το 2023, τα οποία μονιμοποιήθηκαν, με δημοσιονομικό κόστος
περίπου 0,1% του ΑΕΠ.
Το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω
στο 0,8% του ΑΕΠ το 2025. Η μείωση
των συντελεστών των εισφορών και νωνικής ασφάλισης και η πλήρης και
τάργηση της πάγιας εισφοράς στους
αυτοαπασχολούμενους αναμένεται
να μειώσουν την αύξηση των εσόδων.
Ο λόγος του δημόσιου χρέους προς
το ΑΕΠ μειώθηκε στο 161,9% το 2023
λόγω της αύξησης του ονομαστικού
ΑΕΠ και του πλεονάσματος του
πρωτογενούς ισοζυγίου. Ο δείκτης
αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω
στο 153,9% του ΑΕΠ το 2024 και στο
149,3% το 2025, βοηθούμενος από την
αύξηση των πρωτογενών πλεονασμάτων, την ονομαστική ανάπτυξη και
τις προσαρμογές αποθεμάτων ροών
που σχετίζονται μεταξύ άλλων με τα
σημαντικά έσοδα από τις παραχωρήσεις της Εγνατία και Αττικής Οδού.
Οι δημοσιονομικές προοπτικές
εξακολουθούν να υπόκεινται σε
κινδύνους.
Οι αρνητικοί κίνδυνοι πηγάζουν από
εκκρεμείς νομικές υποθέσεις, κυρίως τις δικαστικές υποθέσεις κατά
της Εταιρείας Δημόσιας Περιουσίας
(ΕΤΑΔ). Επίσης, με τον αυξανόμε
να κατώτατο μισθό, αυξάνονται οι
μισθολογικές πιέσεις στον δημόσιο
τομέα. Τα έσοδα θα μπορούσαν να
είναι υψηλότερα από ό,τι προβλέπε
ται σήμερα, λόγω των μέτρων που
στοχεύουν στη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης.
Η εαρινή πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής προβλέπει αύξηση του
ΑΕΠ το 2024 σε 1,0% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 0,8% στη ζώνη
του ευρώ. Το 2025, το ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί στο 1,6% στην ΕΕ
και στο 1,4% στη ζώνη του ευρώ. Ο
πληθωρισμός βάσει του εναρμονι
σμένου δείκτη τιμών καταναλωτή
της ΕΕ αναμένεται να μειωθεί από
6,4% το 2023 σε 2,7% το 2024 και
2,2% το 2025. Στη ζώνη του ευρώ,
προβλέπεται να επιβραδυνθεί από
5,4% το 2023 σε 2,5% το 2024 και σε
2,1% το 2025.