Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΣΑΒΒΑΤΟ
ΙΟΥΝΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15151
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
| ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τοκ, Γραφείο
K.T.A
Αριθμός Άδειας
PHERE
EXAGPON
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
Hellenic Post
ΠΕΡΙΟΔΙ
9772529029169
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας:
Επιπλέον 600.000
εργαζόμενοι από 1η Ιουλίου
Επιπλέον 600.000 εργαζόμενοι εντάσσονται
από 1η Ιουλίου στην ψηφιακή κάρτα εργα
σίας, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής
η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, στο
πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του
βουλευτή του ΚΚΕ, Πάκου Έξαρχου «για την
κατάργηση της κυριακάτικης αργίας από τα
LIDL στην Κέρκυρα».
Αναφερόμενη στη χρησιμότητα της ψηφιακής
κάρτας εργασίας στην τήρηση της εργατικής
νομοθεσίας, η κυρία Κεραμέως, είπε ότι έως
σήμερα έχουν υπαχθεί περίπου 150.000
εργαζόμενοι (στην ψηφιακή κάρτα εργασίας)
και ότι, από μεθαύριο 1η Ιουλίου, εντάσσεται
όλη η βιομηχανία και όλο το λιανεμπόριο.
«Μιλάμε για περίπου 600.000 εργαζόμενους.
Είναι ένα εργαλείο για την προστασία των
δικαιωμάτων των εργαζομένων» είπε η υπουρ
γός Εργασίας. Ως στοιχεία θωράκισης των
δικαιωμάτων των εργαζομένων, παρέθεσε επί
σης την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά
28% τα τελευταία χρόνια, ανακοινώνοντας ότι
«το αμέσως επόμενο διάστημα δρομολογού
με την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας
για τους επαρκείς κατώτατους μισθούς και
την ενίσχυση της υγείας και της ασφάλειας
στην εργασία. Επιπλέον, αναλαμβάνουμε
περαιτέρω πρωτοβουλίες σε ό,τι αφορά την
ενίσχυση της Επιθεώρησης Εργασίας, όπως
π.χ. την περαιτέρω ψηφιοποίηση και εκσυγ
χρονισμό του ηλεκτρονικού συστήματος, για
πιο αποτελεσματικούς ελέγχους».
Ειδικότερα για την καταγγελία λειτουργίας
καταστημάτων σουπερμάρκετ στην Κέρκυρα,
στις 19 Μαΐου, η υπουργός είπε ότι διενερ
γήθηκε επιτόπιος έλεγχος την ίδια ημέρα
στο κατάστημα, και αφού το κλιμάκιο έκρινε
τις γραπτές εξηγήσεις της εταιρείας ως μη
ικανοποιητικές, της επέβαλε πρόστιμα τόσο
για τη λειτουργία κατά την Κυριακή 19/5 όσο
για την εργασία τεσσάρων εργαζομένων την
ίδια ημέρα.
Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Εξάρ
χου παρατήρησε ότι η επιχείρηση συνέχισε
να λειτουργεί κανονικά όλες τις Κυριακές
από 19 Μαΐου και μετά. Όπως επισήμανε, οι
εργοδότες υποχρεώνουν τους εργαζόμενους
να δουλεύουν Κυριακές «με τους γνωστούς
εκβιασμούς και την τρομοκρατία που επιβάλ
λουν».
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ:
155 δισ. το «βουνό» των χρεών
άνω από 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι αμέλησαν να
- πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ τον
Απρίλιο. Παρά και την παράταση
που δόθηκε ως 2 Μαΐου λόγω τραπεζικής αργίας της Πρωτομαγιάς,
αντί να καταβάλουν την 1η δόση ή
και να εξοφλήσουν εφάπαξ τον φόρο
(καθώς για κάποιους ήρθε και μειωμένος σε σχέση με πέρυσι λόγω
ασφάλισης κατοικίας κ.λπ.), προτίμησαν ενδεχομένως να καλύψουν
άλλες ανάγκες ή υποχρεώσεις τους
και όχι την οφειλή τους στην εφορία.
Αποκαλυπτική είναι η ανάλυση των
στοιχείων της ΑΑΔΕ, από το Γραφείο Προϋπολογισμού στη Βουλή:
Το σύνολο των οφειλετών, στο τέλος
Απριλίου αυξήθηκε κατά 958.313
πρόσωπα (φυσικά και νομικά) σε
σχέση με την αντίστοιχη περίοδο
του 2023. Έφτασαν στους 4.645.591
από 3.687.278 οφειλέτες τον Απρίλιο
πέρυσι.
Βασικός παράγοντας που επέδρασε
στην ετήσια αύξηση του αριθμού των
οφειλετών είναι ο ΕΝΦΙΑ, καθώς
η πρώτη δόση του συγκεκριμένου
φόρου έληγε στις 30/4/2024, ενώ η
αντίστοιχη πρώτη δόση για το προηγούμενο έτος έληγε με διαφορά
ενός μήνα δηλαδή στις 31/5/2023.
Η εν λόγω αύξηση προέρχεται κυρίως από μικροφειλέτες μέχρι 50
ευρώ, των οποίων ο αριθμός ξαφνικά
τριπλασιάστηκε (!) ξεπερνώντας τα
1,5 εκατ. ΑΦΜ, έναντι μισού εκατομμυρίου τον Απρίλιο 2023. Αυξήθηκαν κατά 1.070.998 ΑΦΜ σε
ένα χρόνο.
Το φαινόμενο μπορεί και να αποδειχθεί συγκυριακό ή ενδεχομένως
να οφείλεται στην ραστώνη και τις
αρρυθμίες των αργιών του Πάσχα,
καθώς τόσο μικρές οφειλές (από 1
έως 50 ευρώ) μπορεί να καλυφθούν
σχετικά εύκολα στη συνέχεια από
προς το Δημόσιο
τους υπόχρεους.
ΟΥΤΕ ΤΟ 5% ΣΕ ΡΥΘΜΙΣΗ
Στον αντίποδα, σημαντική υποχώρη
ση δείχνει ο αριθμός οφειλετών με
χρέη από 50 ως 500 ευρώ (μειώθη
καν κατά 101.359) αλλά και εκείνων
που χρωστούν από 500-10.000 ευρώ
και η φορολογική διοίκηση μπορεί
να τους κάνει κατάσχεση.
Στην πραγματικότητα όμως, σοβαρό πρόβλημα έχουν όσοι χρωστούν
πάνω από 3.000 ευρώ.
Και αυτό διότι:
-μείωση του αριθμού των οφειλετών
παρατηρείται στο εύρος οφειλής από
50 μέχρι 3.000 ευρώ, κατά 131.888
πρόσωπα
-από 3.001 ευρώ μέχρι 10.000 σημειώνεται αύξηση του αριθμού των
οφειλετών κατά 2.406 πρόσωπα
- επιπλέον και για όσους χρωστούν
πάνω από 10.000 ευρώ ή έως και
πάνω από 1 εκατομμύριο, ο αριθμός εκείνων που χάνουν τη μάχη με
τα χρέη τους αυξήθηκε αισθητά σε
σχέση με πέρυσι, κατά περίπου 5%
σε ένα χρόνο.
Ενώ όμως οι μικροοφειλέτες παλεύ
ουν να μην έχουν χρέη, οι μεγαλοφειλέτες φαίνεται να έχουν παρατήσει κάθε προσπάθεια. Οι 9 στους 10
έχουν χρέη κάτω από 10.000 ευρώ,
αλλά χρωστούν μόλις 3,6% από τα
107 δισ. ευρώ!
Αντιθέτως το σύνολο σχεδόν των
οφειλών (96,4%) πηγάζει από όσους
χρωστούν πάνω από 10.000 ευρώ.
Μόλις 0,2% των οφειλετών (82.300
ΑΦΜ από συνόλου 4,6 εκατ. οφειλετών) που έχει βαρέσει «κανόνι» από
1 εκατ. ευρώ και πάνω, χρωστούν το
76,9% του συνολικού χρέος.
Και από όλα αυτά τα 107 δισ. όμως,
ούτε το 4% δεν έχει μπει σε ρύθμι
ση! Γεγονός που δείχνει ότι με τις
ρυθμίσεις «παλεύουν» μόνον οι μι
κροοφειλέτες.
Παρ' όλα αυτά, τα ληξιπρόθεσμα
χρέη στην εφορία συνολικά δεν
ξεπερνούν στα 107 δισ. ευρώ. Παραμένουν στάσιμα ή -για την ακρί
βεια- μειώθηκαν ελαφρά κατά 667
εκατ. ευρώ, σε σχέση με τον Απρίλιο
του 2023.
Αυτό συμβαίνει διότι, αν και ανέκυ
ψαν νέοι οφειλέτες και νέες οφει
λές (7,9 δισ. ευρώ) και, επιπλέον,
ληξιπρόθεσμες οφειλές κατά την
1/5/2023 ύψους 1,9 δισ. βεβαιώθηκαν
μεταγενέστερα, τελικά η ΑΑΔΕ εισέπραξε ή διέγραψε χρέη, τα οποία
αγγίζουν συνολικά τα 10,5 δισ. ευρώ.
Μεταξύ αυτών, πάνω από 3 δισ. διαγράφηκαν από οφειλές της ΟΣΕ
ΑΕ τον Μάιο του 2023.
Αν όμως στα 107 δισ. προσθέσει
κάποιος και τα ληξιπρόθεσμα χρέη
47,9 δισ. προς το ΚΕΑΟ-ΕΦΚΑ
(ασφαλιστικές εισφορές 29,4 δισ.
και πρόσθετα τέλη 18,5 δισ. ευρώ) το
σύνολο των οφειλών προς το δημό
σιο φτάνει στα 155 δισ. ευρώ.
Ωστόσο το 24,6% από τα 107 δισ. του
συνολικού ληξιπρόθεσμου χρέους
προς την εφορία, αφορά σε οφειλές
που χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτες
είσπραξης.
Πρόκειται για οφειλές περίπου 26,3
δισ. ευρώ, των οποίων η είσπραξη
είναι αντικειμενικά αδύνατη και
σταδιακά διαγράφονται, βάσει των
προϋποθέσεων που ορίζονται στο
άρθρο 82 του Κώδικα Είσπραξης
Δημοσίων Εσόδων (ΝΔ 356/1974).
Αφορά, για παράδειγμα, περιπτώσεις στις οποίες ο οφειλέτης και οι
συνυπόχρεοί του δε διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία και ολοκληρώθηκε
από χρόνια κάθε διαδικασία αναγκα
στικής εκτέλεσης επί κινητών, ακινήτων και απαιτήσεων του οφειλέτη
(ή έπαυσαν οι εργασίες πτώχευσης
αν πρόκειται για πτωχό).
Οι “ανεπίδεκτες είσπραξης” οφειλές
αυτές σημείωσαν μικρή αύξηση σε
ετήσια βάση, κατά 38,6 εκατ. ευρώ.
Κατά συνέπεια η μείωση του συνολικού ληξιπρόθεσμου υπολοίπου
προέρχεται από τη μεταβολή του
“πραγματικού ληξιπρόθεσμου
υπολοίπου, δηλαδή του συνολικού
μετά την αφαίρεση του ανεπίδε
κτου είσπραξης υπολοίπου, το οποίο
σημείωσε μείωση κατά 706,5 εκατ.
ευρώ σε ετήσια βάση αγγίζοντας την
1/5/2024 τα 80,7 δισ. ευρώ. Από τα
80,7 δισ. ευρώ, μόλις 5,7% έχει μπει
σε κάποια ρύθμιση προς πληρωμή.